8 juni: een extra dagje Malaga

14 juni 2023 - Doorwerth, Nederland

Transavia berichtte ons enkele weken geleden dat onze vlucht met een dag vertraagd is. We vertrekken gewoon op de afgesproken dag uit Yunquera en leveren de auto in. Vanaf het vliegveld pakken we de metro naar het centrum van Malaga waar we een nacht in een hotelletje hebben geboekt. Na het inchecken zijn we van onze koffers af en kunnen we onbepakt naar het Carmen Thyssen Museum. Tijdens ons laatste bezoek stonden we buiten in de rij voor een romantisch candle light concert toen ik voor het eerst echt door mijn benen ging, wat uiteindelijk tot onze vervroegde terugkeer naar Nederland leidde. Zeer gemengde herinneringen dus. Op een enkel stuk na spreekt de collectie van het museum me niet zo aan, maar het is goed om hier terug te zijn nu ik bijna helemaal hersteld ben.

We hebben wat moeite ons te oriënteren omdat we dit keer vanaf de andere kant de stad zijn binnengekomen, maar Laury weet de kathedraal te vinden en van daaruit kennen we de weg weer. We willen dit keer eigenlijk niet naar El Jardin.

20230608_140028

Het is een bijzonder leuk ingericht restaurant tegen de tuin van de kathedraal aan, waar we dierbare herinneringen aan hebben, maar het eten én de bediening waren de laatste keer zo slecht dat we het wel welletjes vonden.

20230608_132105

Inmiddels is het echter gaan regenen, dus we gaan toch maar naar binnen. Helaas wordt onze ervaring van de afgelopen keer herhaald. Dezelfde hondse ober, die zo'n beetje alles fout doet wat een ober maar fout kan doen en hetzelfde matige magnetronvoer voor toeristen. De stad zelf blijft mooi en leuk, maar de marmeren en betegelde straten zijn door de regen spekglad geworden en het lopen daardoor moeizaam en vermoeiend. We besluiten 's avonds niet meer het centrum in te gaan maar in een restaurant onder het hotel rustig wat te eten en dan op tijd naar bed te gaan. Morgen vroeg op voor de terugreis naar huis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl