30 mei: Alhaurin. Eindelijk golfen!

11 juni 2023 - Arnhem, Nederland

Alhaurin - ook daar hebben we eerder verbleven - is ons doel van vandaag, omdat we daar de Par3 willen lopen (9 kortere holes dan bij normaal golf, zeg maar) én we ons op de appartementen om de golfbaan heen willen oriënteren.

20230530_115037

We waren er al een aantal keren langsgekomen op weg naar Mijas. De bouwstijl, de aanleg  en de locatie van het complex spraken ons toen al aan, maar toen ook nog bleek dat sommige appartementen best redelijk geprijsd zijn én dat er een tweede toegangsweg is, werd de interesse serieus. De eerste, 'bovenste', toegang komt vanaf een best hoge, steile bergweg over de pas naar Mijas. We ontdekten nu dat er nog een tweede, 'onderste' toegang is vanaf de provinciale weg naar Fuengirola die een stuk Laury-vriendelijker is.

Tsjonge, wat is deze golfbaan steil zeg! Als je de bal onnauwkeurig raakt (en dat doe ik nogal eens), rolt hij onherroepelijk weer naar beneden en ben je hem meestal kwijt. De foto's laten niet echt zien hoe steil het is. De wandeltocht door de bergen gisteren was best redelijk zwaar klimmen, maar op deze baan moet ik soms met handen en voeten naar boven.

20230530_122406

Het feit dat we met huurmateriaal spelen, helpt ook niet: Laury, die een mooie techniek heeft (zie foto) en mij tegenwoordig op de Par 3 verslaat, heeft vandaag moeite de bal te raken omdat ze met een langere mannenclub moet spelen.

20230530_165218

Ook hier hebben we geluk met het weer. Het is heet, maar af en toe trekt er een wolk voor de zon waardoor het net draaglijk is. Precies als we op het terras ons welverdiende biertje zitten te drinken, breekt er een kwartier lang een hoosbui uit waardoor alles even afkoelt en het werk van de greenkeeper wat  makkelijker wordt.  Vanuit alle perspectieven op deze baan - je zou er bijna aan wennen - de meest prachtige vergezichten. Het is een voorrecht om zo te mogen leven als wij.

20230530_132646

Onze rondtocht over het complex levert geen nieuwe inzichten of contacten op. Poging tot contact met de makelaar terplekke levert alleen meer dagelijkse spam op. Maar we geven nog niet op: Alhaurin Golfcomplex blijft een potentieel adres voor ons volgende verblijf!